Kalendarz reklamowy w liczbach
Według danych rynkowych, kalendarze reklamowe są nadal popularnym i skutecznym gadżetem reklamowym:
- 80% osób korzysta z kalendarzy reklamowych, zarówno biurkowych, jak i ściennej wersji.
- Kalendarze są obecne w codziennym otoczeniu pracowników biurowych, co sprawia, że stanowią doskonałą formę reklamy, towarzyszącą im na każdym kroku.
- Badania pokazują, że 50% osób przekazuje kalendarze firmowe dalej, co potencjalnie zwiększa zasięg reklamy.
- Kalendarze biurkowe to jeden z najczęściej używanych gadżetów w biurach.
Różnorodność kalendarzy firmowych
Warto poznać bogactwo rodzajów kalendarzy firmowych dostępnych na rynku, które pozwalają na dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb i preferencji poprzez spersonalizowanie:
- Kalendarze biurkowe: Praktyczne i często wykorzystywane w biurach, pozwalają na codzienne planowanie i śledzenie ważnych terminów. Istnieją różne układy czasowe i formaty, co pozwala dostosować je do indywidualnych potrzeb użytkowników.
- Kalendarze książkowe: Te kalendarze oferują mnogość opcji wyboru opraw i formatów, włączając w to możliwość wyboru kalendarzy dziennych lub tygodniowych w różnych rozmiarach: A5, B5 lub kieszonkowe B6. Personalizacja obejmuje tłoczenie, grawerowanie lub wydrukowanie indywidualnej okładki.
- Kalendarze ścienne: Szczególnie kalendarze trójdzielne cieszą się dużą popularnością i oferują duże pole pod nadruk reklamowy stworzony od podstaw dla klienta. Dostępne są w różnych wielkościach i z różną ilością kart. Można je uszlachetnić folią mat, błysk lub lakierem punktowym.
- Nowoczesne kalendarze: nietypowe rozwiązania, takie jak kalendarze biurkowe z zegarem i samoprzylepnymi karteczkami, przyciągają uwagę i wyróżniają się w tłumie. Można również wykonać kalendarz jako podkładkę pod mysz z całoroczną planszą lub ze zmiennymi co miesiąc kartami.
Kalendarze firmowe z własnym nadrukiem to wyjątkowy i praktyczny gadżet reklamowy, który ma ogromny potencjał w budowaniu marki i zwiększaniu rozpoznawalności firmy. Dostępność różnorodnych rodzajów kalendarzy pozwala firmom wybrać ten, który najlepiej odpowiada ich potrzebom i celom reklamowym. Dlatego warto zastanowić się nad wykorzystaniem kalendarzy firmowych jako elementu strategii marketingowej. Tanie kalendarze reklamowe zwykle są wyprzedane już w październiku dlatego nie warto odkładać decyzji na ostatnią chwilę, gdyż w grudniu będziemy już mieli mały wybór gotowych kalendarzy książkowych, a na druk indywidualnych kalendarzy trójdzielnych poczekamy nawet i miesiąc.